Nevydal vám bankomat peníze? Postupujte dle tohoto návodu a dostanete je zaručeně zpátky.
Jednoho dne jsem se vydal k bankomatu vybrat peníze…
Nic neobvyklého. Každodenní záležitost.
Zadám PIN, zvolím částku a čekám…
Čekám déle než obvykle.
Bankomat poděkuje za využití a rozloučí se..
Vše v pořádku… Nebo ne?
V ruce nemám žádné bankovky a v internetbankingu je částka dávno zablokovaná.
Bankomat nevydal peníze nebo nepřesnou částku…
Tato situace se stává zřídka, ale stává se. Bankomaty jsou na to připravené a banky mají připraveny kroky, které zajistí dorovnání peněz na váš účet.
Každý bankomat je vybaven kamerou a snímači na bankovky, který umí detekovat kolik bankomat bankovek vydal a jaké hodnoty jednotlivé bankovky byly.
Pokud se stane, že nevydá ani jednu z bankovek, je uložena 0.
Rovněž je bankomat vybavený kamerovým záznamem, který snímá otvor, kterým vytahujete bankovky.
Není třeba příliš zmatkovat, stačí následovat tyto kroky.
Jak reklamovat výběr v bankomatu
Zřejmě musíte pár dní čekat, než můžete tyto kroky podniknout.
Transakce kartou trvají pár dní než se zpracují – částka se blokuje na vašem účtu a po pár dnech se z něj strhne reálně. Pokud vybere peníze a nedostanete je, může se stát, že taková transakce se nepotvrdí a uvolní se prostředky zpátky na váš účet. Pokud se potvrdí a strhnou se prostředky, reklamujte výběr.
- Navštivte vaši banku (možná bude stačit telefonicky)
- Nahlaste vaši událost
- Kdy jste vybírali stačí datum a přibližné časové rozmezí
- Lokaci bankomatu – adresa
- Kolik jste vybírali, kolik jste dostali
- Počkejte na zpracování žádosti
- Podepište
- Čekejte pár dní na vrácení peněz
Realita: Jak to proběhlo u ČSOB a karty VISA
Vybíral jsem peníze v jednom z bankomatů banky při výstupech metra. Bankomat nevydal peníze a poděkoval za použití.
Okamžitě jsem zavolal na telefonní číslo, které bylo napsáno u bankomatu, jak to mám řešit. Uklidnili mě, že se “nic neděje”, že mám počkat pár dní jestli se mi prostředky vrátí, jinak mám zajít na pobočku a podat reklamaci.
Vše mají pod kontrolou a mohou si vytáhnout záznam z inkriminované události.
Po týdnu, kdy dochází k reálnému zpracování transakce, se částka strhla.
Přišel jsem na pobočku banky, popsal situaci a odešel.
Za několik dní mi vrátili mé peníze na účet.
Byla to stresující událost, ale naštěstí vše dobře dopadlo.
Ukázalo se, že je třeba mít i prostředky navíc, protože nemít možnost vybrat částku znovu, nezaplatil bych nájem.
Další zdroje:
https://www.mesec.cz/clanky/co-delat-kdyz-vam-bankomat-nevydal-spravne-penize/
https://www.nasepenize.cz/co-delat-kdyz-vam-bankomat-nevyda-penize-ale-strhne-je-z-uctu-2020